Ajankohtaista Liittokokouksesta

24.11.2020

Tervehdys jäsenet!

Suomen Bioanalyytikkoliiton liittokokous oli viime sunnuntaina ja tässä poimintoja kokouksen päätöksistä!

Liittokokouksessa valittiin Bioanalyytikkoliitolle uusi hallitus vuosille 2021-2022.

Puheenjohtajana jatkaa Jenni Kalliomäki. Varapuheenjohtajaksi valittiin LaBitin ehdokas Satu Taskinen! :)

Hallitukseen valittiin varsinaisiksi jäseniksi Hannele Blomster, Tero Hongisto, Jenni Hänninen, Kirsi Kiipeli, Katja Nummenlinna, Tuula Salmivaara sekä meidän ikioma Viivi Kantola! :) Varajäseniksi hallituksen valittiin Päivi Vehanen, Taru Turunen, Rauni Tarvainen ja Seppo Ruotsalo.

Suuret onnittelut Sadulle ja Viiville valinnoista, nyt saadaan Lakeudenkin ääni kuulumaan valtakunnan tasolla!

Kokous päätti, että jäsenmaksu pysyy ennallaan, vaikka sen nostamista mietittiinkin. Toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle vahvistettiin ja siinä tärkeimpinä asioina mainittakoon ammattimme näkyvyyden lisääminen, koulutuksen tarjoaminen jäsenistölle, viestintäkanavien tehokkaampi käyttö sekä liiton näkyvyyden lisääminen jäsenistölle. Liittokokous käsitteli myös kannanoton, jossa esitettiin laboratorio- ja radiografiatieteiden koulutuksen uudelleen käynnistämistä tiedekorkeakoulussa. Tätä asiaa hoitaa hanketyöryhmä, jonka tuloksista kuulemme lisää varmasti lähitulevaisuudessa.

Maija-Kaisa Laitinen, pj.

Lakeuden Bioanalyytikot ry.